Ruta Camí del Frares i Font del Teix

Dificultat: alta
Desnivell aprox.: 700 m
Distància.: 20,6 km
Temps estimat: 6-7 hores (afegir 1 hora si es puja a la font del Teix)
Recomanacions: cal anar ben equipat, portar provisions i és molt recomanable portar un mapa de la zona

Aquest itinerari correspon al PR C-80-1. Hi ha informació detallada al llibre del Grup Cultural Rasquerà “Rasquera-Portell de Cosp, Balneari de Car´do-Rasquera”.

Resumint el recorrecgut, cal prendre el GR-7 a la font de la Glorieta, en direcció est, per la carretera del Perellço. Als 200 m, es troba el camí, al costat d’unplànol informatiu.

Cal anar resseguint els senyals groc i blanc i els cartells que es van trobant. El primer tram el camí travessa camps d’oliveres o ametllers, amb vistes de les roques de Penauba a la dreta.

Després d’un tram una mica més dur, s’arriba al camí dels flres, (es porten 3,5 km), que està asfaltat els primers quilòmetres. El camí comença a pujar fort i en uns dos quilòmetres s’arriba ala bassa dels Montredons, on es pot prendre una desviació, que està indicada, per pujar a la font del Teix. El camí fa forta pujada, i travessa unes tarteres. Cal seguir els senyals grocs i blancs, i els ferros clavats a les tarteres que ajuden a tracvessar-la. Un cop a la font del Teix, que està al costat d’un refugi, es poden descobrir aquests arbres mil·lenaris, en un paratge molt bonic, amb boniques vistes de la Ribera d’Ebre i el Priorat. També es pot veure, seguint camí amunt, la cova Llòbrega, activitat natural a vegades emprada per guardar el bestiar en cas de tempesta.
Cal retornar al punta de desviació. Cal seguir camí amunt, en molt forta pujada i remuntar el portell de Cosp, a uns 650 m d’añçada. En aquest punt s’entre a la vall de Cardó, i després de passar pel costat de les ermites de l’Àngel i la Tinitat (del segle XVII)) s’arriba a la carretera de Rasquera a Cardó.
Si es gira cap a l’esquerra, a uns 200 m es troben les antigues depenedències del balneari i l’antic monestir, però que no es poden visitar. Cal seguir ca a la dreta, per a la mateixa carretera, em fprta baoxada. Des de la mateixa, es pot gaudir de les belles panoràmiques de la serra de Cardó, i del balneari situat al penya-segat. Després de 8 km, s’arriba a Rasquera, seguint els senyals grocs blancs, es fan trams del sender per la mateixa carretera i algunes dreceres que escurcen el recorregit. En el baixada es passa també per indrets com la Coma Negra (antiga casa de colònies, ara mateix abandonada) i la font dels Adous, situada només a un quilòmetre del poble.