Ruta Camí del Frares i Font del Teix

Dificultat: alta
Desnivell aprox.: 700 m
Distància.: 20,6 km
Temps estimat: 6-7 hores (afegir 1 hora si es puja a la font del Teix)
Recomanacions: cal anar ben equipat, portar provisions i és molt recomanable portar un mapa de la zona

Aquest itinerari correspon al PR C-80-1. Hi ha informació detallada al llibre del Grup Cultural Rasquerà “Rasquera-Portell de Cosp, Balneari de Car´do-Rasquera”.

Resumint el recorrecgut, cal prendre el GR-7 a la font de la Glorieta, en direcció est, per la carretera del Perellço. Als 200 m, es troba el camí, al costat d’unplànol informatiu.

Cal anar resseguint els senyals groc i blanc i els cartells que es van trobant. El primer tram el camí travessa camps d’oliveres o ametllers, amb vistes de les roques de Penauba a la dreta.

Després d’un tram una mica més dur, s’arriba al camí dels flres, (es porten 3,5 km), que està asfaltat els primers quilòmetres. El camí comença a pujar fort i en uns dos quilòmetres s’arriba ala bassa dels Montredons, on es pot prendre una desviació, que està indicada, per pujar a la font del Teix. El camí fa forta pujada, i travessa unes tarteres. Cal seguir els senyals grocs i blancs, i els ferros clavats a les tarteres que ajuden a tracvessar-la. Un cop a la font del Teix, que està al costat d’un refugi, es poden descobrir aquests arbres mil·lenaris, en un paratge molt bonic, amb boniques vistes de la Ribera d’Ebre i el Priorat. També es pot veure, seguint camí amunt, la cova Llòbrega, activitat natural a vegades emprada per guardar el bestiar en cas de tempesta.
Cal retornar al punta de desviació. Cal seguir camí amunt, en molt forta pujada i remuntar el portell de Cosp, a uns 650 m d’añçada. En aquest punt s’entre a la vall de Cardó, i després de passar pel costat de les ermites de l’Àngel i la Tinitat (del segle XVII)) s’arriba a la carretera de Rasquera a Cardó.
Si es gira cap a l’esquerra, a uns 200 m es troben les antigues depenedències del balneari i l’antic monestir, però que no es poden visitar. Cal seguir ca a la dreta, per a la mateixa carretera, em fprta baoxada. Des de la mateixa, es pot gaudir de les belles panoràmiques de la serra de Cardó, i del balneari situat al penya-segat. Després de 8 km, s’arriba a Rasquera, seguint els senyals grocs blancs, es fan trams del sender per la mateixa carretera i algunes dreceres que escurcen el recorregit. En el baixada es passa també per indrets com la Coma Negra (antiga casa de colònies, ara mateix abandonada) i la font dels Adous, situada només a un quilòmetre del poble.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR